21 Mart 2017 Salı

Sınavda Stresi Önlemek



 Dün sınavlara etkili çalışma yöntemlerini sizlerle paylaştım ve bugün çok mucizevi bir şekilde hayat bana bir kaç şey öğretti.

Bugün fizik sınavım vardı ve gerçekten çok fazla çalışmadım ..ama yaptığım şey az ve akıllıca çalışmakdı.İlk defa bu kadar şaşırdım çünkü artık yanlışlarımı düzeltmeye ve akıllı çalışma tekniklerinin fayda verdiğini görmeye başladım.

  Tekniklerden diğer yazımda bahsettiğim için onlardan şimdi bahsetmek istemiyorum .Basit bir şekilde sınava girdiğimde uyguladığım en etkili teknik istediğim sorudan başlamak , acele etmemek , sakince ve ders notlarımı gözlerimin önündeymiş gibi düşünerek yapmak oldu ...Gerçekten basit gözüken ama aşırı derecede faydalı olan  => sakin ol , oku , düşün , kavra , uygula teknikleri işe yaradı .

Sınav zor olmasına rağmen beklediğimden iyi performans sergilemem beni sınav içerisinde bile hayrete uğratınca aklımda Einstein amcanın  bir sözü geldi.

Einstein amca dediki  eğer bana bir soruyu 1 saat içerisinde çözmemi söylerlerse ben 55 dakika düşünürüm ve 5 dakikada ise soruyu çözerim ...Burada sakin bir şekilde (soruya saldırmadan ) çözmenin faydasını görmüş oluyoruz .

 Nedense sınavda 1. sorudan başlayıp sonuna kadar sırayla gitmemiz gerekiyormuş gibi hissediyoruz ama böyle bir şey yok .Sen yüksek not almak için hangisinden rahat istiyorsan ondan başla ...

Diyelim ki bir soruyu çözemedin hemen atla bildiğini yap böylece  o çözemediğin soruyu düşünmek için vaktin kalır.Kalan vakitte derstte işlenenleri hatırla ve soruyu çöz ( bilmesen bile bir şeyler salla :) )

Panik halde olmak gerçekten bütün bilgilerinizin gitmesine değil hatırlamamanızı sağlıyor .Hani deriz ya çalıştım ama her şeyi unutmuş gibiyim aslında unutmayız , ozamanki duygumuz ağır gelir ve o duygu bütün vücudu sarar böylece sadece o duyguyu hissederiz.

Makale adı : sınavda stresi önlemek

 Bir diğer yazımda akıllı çalışma teknikleri ile sınavdan en yüksek notları almayı başaracaksınız paylaşacağım , bizleri takip etmeyi unutmayın 
Önceki Yazı
Sonraki Yazı

YAZAR HAKKINDA

0 yorum: