14 Mart 2017 Salı

İstenilmeyen Alışkanlıklar




   Başarıya getiren yollarda hangi günlük alışkanlıklara sahip olmamız gerektiği konusunda yazmıştım .Şimdi ise günlük olarak neleri yapmak ve neleri yapmamak zarar verir bundan bahsetmek istiyorum .

Öncelikle şunu bilmek gerekir ki alışkanlıklar değişir fakat alışkanlık dediğim şey bir gecede değil uzun bir süreç içerisinde oluşur .Yani yıllardır yaptığımız bir şeyden vazgeçmek ve yeni bir harekete , yeni bir yaşam şekline girmek kolay değildir ve aynı zamanda zorda değildir.Bilmiyor musunuz alışkanlığa sahip olmak ne gerektirir ?;   sabır ve sevgi

   Sabır çünkü hemencecik olan bir şey değil .Sevgi çünkü hergün yapmak gerekiyor .

  Şahsen ben yıllardır fazla uyuma problemi ile karşı karşıyayım fakat fark ediyorum ki ne zaman kalkmak istersem kalkabiliyorum .Yani önemli olan beyne emri vermek .Haydi öyleyse beynin kaptanı nasıl olunur onu öğrenelim !

Yapılan yanlışların başında gelir .Sabahlar genellikle çok yoğun ve acele içerisinde geçer ve sabah'ta bereket vardır .Direk olarak harekete başlamak yerine bu güzel vakti liste oluşturmak için geçirmemeli .Gece uyumadan önce liste oluşturmak ve bunu yazarak beyne hamallık ettirmemek gerekir.Biliyorum çoğumuz liste yapamıyor , doğrusu bende bunu deneyip bırakanlardanım .Neden denemeyelim ben de karar verdim şimdi tekrar deneyeceğim  insaAllah.

Yapılması gereken : Günlük yapman gerekenler bittiğinde , uyumadan önce veya musait olduğun akşam vakitlerinde yarın ki gün neler yapman gerekdiğini yaz ve uygula .Unutmaki ; önemli olan alışkanlık haline gelmesi .Ramazanda  ay tutuyoruz  ay yiyoruz haliyle alışkanlık olmuyor .


Sabah gibi önemli bir vakitte sosyal meyda gibi hayatımızı çalan ve dikkatimizi çekmek için bir oynak ayı gibi oynayan medya ile güne başlamak malesef ki kaçınılamaz oldu .Uyanıyoruz , telefona bakıyoruz sonrasında bir bakmışsın sınıf grubunda konuşmalar olmuş , haber mesajları gelmiş felan filan ...Değerli sabah vakitleri gidiyor Herkes kendi sabah'ını tutsun arkadaş, ben benimkini sen seninkini.( Sen yapmadıkça kimse gelip senin hayatında pozitif yönde değişim yapmaz) 


Yaptığımız her şey için özel bir zaman olması iyi olur .Okula şu vakitte giderim , örgümü şu vakitte örerim , akrabayı şu vakitte ararım ,çocuklarla şu vakitte çalışırım gibi...
Fazla önem , odaklanma ve konsentrasyon isteyen işleri daha çok enerjik olduğunuz vakitlerde yapın .


İlk okulda  kirlilikler içerisine gürültü kirliliğide alınırdı fakat dikkat eden yok .Her yer gereksiz seslerle kaplanmış durumda .Günlük olarak 10-15 dk kendinizi dinlemeniz , hatta şaka yapmıyorum bir ihtiyacım var mı , neler yapıyorum diye sorun .
Yanlış anlamayın uzun olmasın dedim , kısa emelleri aşmadan uzunlara ulaşılmaz bu sebeple 10 yıl sonra milletvekili olacağım , 20 yıl sonra CEO olacağım gibi sözler onlar için çalışmadan gereksiz kalıyor .Bu durumda ise kısa emeller imdada yetişiyor .
Diyeceksiniz hadi diğerleri anladım arkadaş ama neden meşgul olmayayım .Öyleyse bir sakinleş , seni ilgilendirmeyen şeyler ile meşgul olma .Onlar ancak senin vaktini çalar.

Her ne olursa olsun , hayat işte 
Adı bir kelime Dünya burası 
Yol uzundur , dünyadaki kısa 
Seven çoktur , dünyadaki az
Gülen çoktur , çocuk iken 
Çığırır cıvıl cıvıl kuşlar , Dünya kısa 
Değmez bir gözyaşına , Dünya Kısa

Unutmayın ki ilk adımı atmadan bu alışkanlıkları  edinemezsiniz veya size uygun mu bilemezsiniz .
Önceki Yazı
Sonraki Yazı

YAZAR HAKKINDA

0 yorum: