19 Mart 2017 Pazar

Degisim Basliyor-Yeni Hayat

 .

    Merhaba , ileri ki günlerde paylaşmayı planladığım neden blog yazmalıyım yazısı hazır .Bu yazıda blog yazmanın bize sağladığı gelişimden bahsettim .Blog yazmanın bize sağladığı faydalardan birisi ise düşüncelerimizi internet ortamında paylaşabilmekdi .

  Geçen yıl ingilizce öğrenmek adına Youtube kanallarını takip ederken , film izlemek yerine bana fayda sağlayacağını ve benim diğer insanların dünyaya bakış açısını görmemi sağlayacak videolar izlemeye dikkat ediyordum .Ozaman Scott Young adında Kanadalı bir öğrencinin 4 yıllık üniversite konularını 1 yılda bitirip bütün sınavlarını verirken çektiği videoları çok sevmiştim .Hatta öyle ki her birini 10 kere izledim diyebilirim.

  Hani hayatta bazı şeyler vardır ya çok kısa sürede size çok şey katar. Ben yıllarımı bilgisayar oyunları oynamaya harcamış , hiçbir önemli bir şey meydana getirmemiş ve getirmek istediğim zaman örneğin üniversite sınavına hazırlanırken  keşke vaktimi çalışarak geçirseydim deyip umutsuzluğa düşmüştüm.Sonuçta yıllar boyunca öğretilen bilgileri öğrenemem diye düşündüm .

Şuan ki ben ile ozaman ki ben bir değiliz .Evet şuan halen daha okulda başarılı değilim ama beni farklı yapan şey asla bu olmadı .Ben meraklıyım .Sürekli bir araştırma ve kendimi geliştirme içerisindeyim fakat bu okulda hiç olmuyor .En çok öğrendiğim zamanlar okul tatillerinde oluyor.

Herneyse üniversitede okuyorum .Vizelere  haftadan kısa süre kaldı , ben henüz çalışmadım ve tabiki korkulu değilim.Aslında bu yazımın bugün ne yaptığım hakkında olmasını istiyordum ve planlanmamış bir şekilde başladım .

 Yabancı ülkelerde çok sık uygulanan durum : kendi kendine öğrenme .Artık  yıl boyunca evde kendisi çalışıp yazılım öğrenenlere gıpta ile bakmanın vakti bitti. Zaman harekete geçme zamanı .

Bugün bende html kursu ile yazılım öğrenmeye başladım .Aslında okulda C dersi görmeye başladık ve daha öncesinde phpnin ilk derslerine bakıp bırakmıştım .

İçimde ki sevgi hiç sönmemiş demek istiyorum ama zaten yazılım diye bir şey olduğunu geçen yıl öğrendim desem yalan olmaz .Kullandığımız bir çok şeyin bu tür yazılım programları ile yazıldığını bile bilmiyordum .

Hernekadar Endüstri ve Sistem Mühendisliği okusamda yazılım üzerine yoğunlaşıp telefon appleri yapmak istiyorum .İlk koşulum tabiki insanların gıybet edeceği bir ortam değil de onlara faydalı olacak bir şey tasarlaya bilmek .Bunları söylemek şuan için aşırı erken fakat dile getirmekde zarar yokdur .

Aslında  bugün dünyada en zengin olarak saydığımız insanlar üniversiteyi bırakmış ve kendileri çalışmışlardır .Her nekadar böyle olsada aileler bunu sanırım göremiyor.Düşünün , Steve Jobs , Bill Gates ...Google'ın kurucusu ve daha çoğu ...Tabiki okulu bırakıp tamirci çıraklığı yapmadılar .Bir ofis kiralayıp gece gündüz çalıştılar ve ofiste uyudular .

Yine takip ettiğim diğer bir proje ise yılda bütün ana mühendislik bilgilerini öğrenmeye çalışan bir koreli olmuştur .Bunlar gerçekten çok ilham verici şeyler.Hayatı aslında nasıl zorlaştırıyoruz bu makale mi okuyarak aynı konuya başka bir bakış açısı ile bakabilirsiniz>> Hayat Kolaydır  Sen Zorlaştırmazsan

 Eğer beni takip ediyorsanız diğer yazılarım hep motivasyon ile alakalı .Evet doğru hayatımın şuana kadarının %99.9 unu gereksiz şeylerle geçirdim ama Ömer Bin Hattabın bir sözü vardır ; Geçmişi en kötü olanlar en güzel geleceği hazırlarlar .Benim bundan sonraki gayem ise ne geçmişi ne geleceği kazanmak benim istediğim şimdileri kazanmak .Çünkü geçmiş zaten geçti ondan öğrenmek gerek , gelecek için ise Allah ne derse o olur nekadar yaşayacağımı bilmiyorum zaten .Fakat şimdiler hep benimle .Artık şimdiler benimle arkadaş olsun söz veriyorum şimdilerimi mutlu edeceğim , onlara harika bakacağım .Yeterki şimdileri de kaybetmeyeyim .

Önemli olan bardağın dolu tarafını görmek ve ya görebilip unutmamak .Allah hepimizin yardımcısı olsun .

Kendime hatırlattığım sözler:10000 tane merdiven hayal et eğer bu merdivenlerin hepsini tırmanıp zirverye gelmek istiyorsan birer birer adım atman gerekir.Hatta istersen 2şer 4er merdiven basamakları atla ama ne olursa olsu atla ! aynı yerde durursan kimse gelip seni sırtında taşımaz .Taşısada belirli bir yere kadar olur . Hayatını kendi ellerine al .

Önceki Yazı
Sonraki Yazı

YAZAR HAKKINDA

0 yorum: